Kopenhagen Fur
Opgaven: Kopenhagen Fur var verdens største indenfor pels – og gennem årene har Citizen Dane skabt en række film for dem – filmet både i Danmark og i udlandet. Opgaven var her at skabe en præsentationsfilm, der, uden tale eller interviews, præcist gav forståelse, inspiration og oplysninger om Kopenhagen Fur, med vægtning på de årlige pels-auktioner.
Processen: Kopenhagen Furs VP Marketing, Ditte Sorknæs, gav Citizen Dane input – og satte os i gang med at skabe en synopsis. Den blev så godkendt, og efter grundig research på location, optog vi med et lille hold over to dage.
Awards: Filmen er tildelt “Honorable Mention” ved den amerikanske Hermes Creative Awards i kategorien “Public Relations”.
Vi har fået produceret en række film med Citizen Dane, der har filmet for os, både her i Danmark og i Kina. Jeg er lige kommet hjem fra vores statsbesøg i det kinesiske, og der blev de nye film vældig flot modtaget. Det er første gang vi arbejder med Citizen Dane – og vi er virkelig tilfredse. Filmene understøtter og forenkler budskaberne til vores stakeholdere. Og film af denne kaliber giver et umiddelbart og direkte signal om, at det her er det niveau Kopenhagen Fur ønsker at arbejde på. Budskaberne går bare bedre igennem.
På én gang fanger den spændingen, der sitrer på vores auktionsdage. Og samtidigt får seeren i vores hovedmålgruppe – en kineser eller en russer – gennem fantastiske filmoptagelser en følelse og bekræftelse af, hvor æstetisk vores produkt i virkeligheden er,